Grafinis dizainas – dar negirdėti faktai
|Grafikos dizaino srityje dizaineriai informacinį tekstinį turinį paverčia vizualine jo išraiška, naudodami tipografinius, fotografinius ir iliustracinius elementus. Vizualiniai elementai visuomet turėjo labai didelį poveikį visuomenei ir aplinkos suvokimui. Vos vienas dizainas gali išreikšti tūkstančius žodžių tekstinio turinio. Toks didžiulis grafinio dizaino efektyvumas bėgant laikui tapo viena iš svarbiausių verslo pasitelkiamų priemonių, kuri užima reikšmingą vietą visoje rinkodaros strategijoje.
Kas yra grafinis dizainas?
Grafinis dizainas – tai procesas, kurio metu vizualiniu būdu yra komunikuojama su tiksline auditorija. Šiame procese grafikos dizaineris pasitelkia pačius įvairiausius vizualinius elementus (spalvines, iliustracines, fotografines ir tipografines detales), kurių pagalba perteikia norimą žinutę. Tinkamai naudojant grafinį dizainą galima netgi sustiprinti tekstinio turinio poveikį vartotojui. Todėl nenuostabu, kad grafinis dizainas tapo ne tik svarbia verslo, tačiau ir neatsiejama kiekvieno iš mūsų gyvenimo sudedamąja dalimi.
7 įdomūs faktai apie grafinį dizainą
Kadangi šiuolaikiniame pasaulyje grafinis dizainas vaidina tokį svarbų vaidmenį ir kartu gali pasigirti labai turtinga istorija, būtų naudinga pateikti keletą įdomių faktų, kurių galbūt dar negirdėjote.
Logotipo dizaino ištakos siekia XIII a.
Retas iš mūsų galėtų įsivaizduoti, kad logotipo dizaino ištakos siekia XIII a. ir viso to nuopelnai atitenka egiptiečiams. Egiptiečiai naudojo gyvūnų atvaizdus ir simbolius tam, kad galėtų išreikšti visą tai, ką norėdavo pasakyti. Kai kurie simboliai taip pat buvo naudojami norint parodyti dievus. Taigi, visa tai tapo bazine logotipo koncepcija.
Termino „grafinis dizainas“ atsiradimas
Pirmą kartą terminas „grafinis dizainas“ buvo panaudotas 1922 m. Tai padarė Viljamas Adisonas Dviginsas. Todėl netrukus šiam terminui sukaks visas šimtas metų!
Vienas veiksmingiausių rinkodaros elementų
Ar žinojote, kad grafinis dizainas yra vienas iš pačių veiksmingiausių rinkodaros elementų, kurių pagalba galima paspartinti verslo augimą? Šiuolaikinis verslas unikalių grafinio dizaino elementų pagalba gali lengviau pasiekti savo tikslinę auditoriją, padidinti pardavimus, veiksmingai perduoti norimą žinutę savo potencialiems klientams ir stiprinti prekės ženklo žinomumą bei jo autoritetą rinkoje. Taigi, visos prekės ir paslaugos, iš kurių renkasi vartotojai, viename ar kitame jų kūrimo etape buvo neatsiejamos nuo grafinio dizaino. Viskas, nuo logotipo dizaino iki lauko reklamos iškabos, remiasi grafiniu dizainu.
JAV nepriklausomybės deklaracija
1776 m. liepos 4 d. JAV nepriklausomybės deklaracija buvo parašyta naudojant „Carlson“ šriftą. Tuo metu tai buvo vienintelis naudojamas šriftas. Todėl to meto knygos taip pat buvo rašomos „Carlson“ šriftu. Tuo tarpu šiandien pasaulyje egzistuoja gerokai daugiau nei pusė milijono skirtingų šriftų!
Žinomų prekės ženklų logotipai
„Coca-Cola“ logotipe naudojamas šriftas nebuvo pasirinktas iš jau egzistuojančių šriftų. Šios kompanijos logotipui skirtas šriftas iš tikrųjų buvo sukurtas rašant ranka ir dabar jis yra vadinamas „Spencerian Script“. Tuo tarpu „Facebook“ logotipo šriftas yra pakoreguota „Klavika“ šrifto versija. Na, o įdomiausia yra tai, kad visiems gerai pažįstamas „Nike“ kompanijos logotipas buvo sukurtas grafikos dizaino studentės Karolinos Deividson iš Portlando universiteto vos už 35 USD!
Pirmasis vandens ženklas
Pirmą kartą vandens ženklas (angl. „watermark“) pasauliui buvo pristatytas Italijoje, Fabriano mieste 1282 m.
„Photoshop“ atsiradimas
Pati populiariausia pasaulyje grafinio dizaino programa „Photoshop“ pirmą kartą pasirodė dar 1987 m. vasario mėn. Tuo tarpu oficialiai ši programa buvo išleista 1988 m. Nuo to laiko ji išsivystė į daugybę skirtingų programos versijų ir tapo grafinio dizaino rinkos standartu.