„Tele2“ blokavo 5 mln. bandymų pasiekti puslapius su vaikų seksualinio išnaudojimo turiniu
|Per metus „Tele2“ visos grupės mastu užblokavo daugiau kaip 5 milijonus bandymų pasiekti puslapius, kuriuose talpinamas nepilnamečių seksualinį išnaudojimą vaizduojantis turinys. Operatorius užblokavo apie du kartus daugiau tokių svetainių nei metais prieš tai.
„Vaikų apsauga „Tele2“ yra viena iš prioritetinių sričių. Turime daugiausiai klientų Lietuvoje, todėl dar atsakingiau vertiname savo klientų, ypač vaikų, saugumą. Nuolat blokuojame bandymus pasiekti svetaines, kuriose gali būti žalingos ir prieš vaikus nukreiptos medžiagos. Toliau ieškome ir ieškosime būdų, kaip prisidėti prie kovos su tokio pobūdžio medžiagos plitimu internete“, – sako Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius Lietuvai ir Baltijos šalims.
Švedijoje surinkti duomenys rodo, kad 2023 m. tokio pobūdžio grėsmių užblokuota net 160 proc. daugiau nei 2022 m. Toks padidėjimas gali būti susijęs su praplėstais ir dažniau atnaujinamais blokuojamų svetainių sąrašais. Lietuvoje pernai iš viso užblokuota daugiau nei 274,6 tūkst. bandymų patekti į interneto puslapius, kuriuose gali būti su vaikų seksualiniu išnaudojimu susijusios medžiagos.
„Tele2“ ne vienerius metus atlieka aktyvius veiksmus, kad internetas taptų saugesne erdve visiems. Operatorius automatiškai blokuoja prieigą prie kenkėjiškų, žalingą turinį talpinančių ar vaikų išnaudojimą platinančių svetainių.
2021 m. operatorius šį procesą automatizavo ir įgyvendino projektą „Project Arachnid“, kuris klasifikuoja ir blokuoja seksualinio pobūdžio svetaines.
Jau kelerius metus „Tele2“ taip pat remia vaikų teisių organizaciją „ECPAT“. Operatorius teikia techninį sprendimą dviem „ECPAT“ pagalbos linijoms bei kartu su organizacija įkūrė telekomunikacijų ir technologijų įmonių tinklą „Tech Coalition“, kuris kovoja su seksualiniu vaikų išnaudojimu internete.
„Tele2“ klientams siūlo ir kitas saugumo paslaugas. „Tele2“ tinklo lygmeniu įdiegta interneto apsaugos paslauga automatiškai aptinka kenkėjiškus ar nelegalius puslapius ir užblokuoja prieigą prie jų. Operatorius proaktyviai informuoja klientus SMS žinute ar el. laiškais apie bandymus įsilaužti į jų paskyras. Sumažinti dažniausiai pasitaikančių kibernetinių grėsmių riziką gali ir verslo klientai pasirinkę paslaugą „Interneto apsauga PRO“.
Pranešimą paskelbė: Gertrūda Stripeikytė, UAB „Publicum”