Mobiliosios aplikacijos – kas tai?
|Sveiki, šiandien Jums papasakosiu apie mobiliąsias aplikacijas, jų rūšis ir funkcijas. Pats dirbu internetinės komunikacijos srityje, todėl tai dalykas, be kurio neįsivaizduoju savo gyvenimo. Bet, ir žmonės, kurių profesija nė iš tolo nesusijusi su mobiliosiomis technologijomis, naudojasi jomis ir labai džiaugiasi turėdami tokią galimybę.
Taigi, tikiuosi, kad šis mano straipsnis patiks daugeliui šiuolaikinių technologijų vartotojų, o tiems, kurie skeptiškai žiūri į mobiliąsias aplikacijas, bus proga praplėsti akiratį ir, galbūt, atrasti šias technologijas, kaip gyvenimą žymiai palengvinantį įrankį.
Sunku įsivaizduoti šiuolaikinį žmogų be mobiliojo įrenginio rankose. Ar tai būtų išmanusis telefonas, ar planšetė, ar kitokio tipo išmanusis įrenginys – šie technikos stebuklai tvirtai ir, panašu, kad ilgam, įsitvirtino visuomenėje kaip nepakeičiamos, šiuolaikinės ryšio priemonės.
Kokios būna aplikacijos?
Šiame straipsnyje mobiliąsias aplikacijas norėčiau pristatyti ne tik, kaip galingą komunikacijos įrankį, bet ir kaip būdas atlikti reklamines kampanijas ir optimizuoti verslo procesus. Trumpai apžvelgsiu šiuos aspektus. Kalbant apskritai, galima išskirti keletą mobiliųjų aplikacijų tipų, priklausomai nuo jų veikimo srities ir atliekamų funkcijų. Taigi išskiriama:
Aplikacijos, skirtos specialiems įvykiams. Tokios aplikacijos kuriamos vienų ar kitų įvykių transliavimui. Pavyzdžiui, Olimpiados ar Eurovizijos peržiūrai online.
Aplikacijos, veikiančios kaip įvairių svetainių analogai. Tokios mobiliosios aplikacijos kuriamos tarsi katalogai, sąrašai ir kitokio tipo įrankiai, skirti atspindėti vienos ar kitos organizacijos veiklą.
Reklaminės aplikacijos. Tokios aplikacijos, dažniausiai, yra ribotų funkcijų, bet yra labai kūrybingos ir populiarios tarp šiuolaikinių vartotojų. Tokio tipo aplikacijos pavyzdžiu gali būti virtualus Zippo žiebtuvėlis arba aplikacija Magic Coke Bottle, kurios esmė – „Coca-Cola“ buteliukas, pranašaujantis ateitį. Tokios aplikacijos dažniausiai naudojamos kaip reklaminės vienos ar kitos įmonės kampanijos dalis.
Aplikacijos-žaidimai. Mobiliosios aplikacijos šiandien dažniausiai kuriamos pramogai. Turiu prisipažinti, kad žaidimai – viena mėgstamiausių mano mobilių aplikacijų rūšis. Tik, prašau, neskubėti manęs pavadinti nesubrendusiu: statistika rodo, kad mobiliuosius žaidimus daugiausiai žaidžia 18–35-erių metų vyrai.
Aplikacijos-internetinės parduotuvės. Tokios aplikacijos kuriamos tam, kad vartotojai turėtų galimybę įsigyti aprangą, avalynę, buitinę techniką ir daugelį kitokio pobūdžio prekių, tiesiog keliais išmaniojo telefono brūkštelėjimais. Jos yra itin populiarios tarp šiuolaikinių vartotojų.
Mobiliosios aplikacijos verslui. Tokios aplikacijos kuriamos tiek bendravimui bei darbo optimizavimui organizacijos viduje, tiek ir išorės komunikacijai, pvz., bendravimui su klientais.
Kitos mobiliųjų aplikacijų rūšys: turinio aplikacijos, aplikacijos-socialiniai tinklai, sisteminės aplikacijos ir pan. Šiuolaikinės mobiliosios aplikacijos tarnauja ne tik individualiems vartotojų poreikiams tenkinti, bet ir tampa galingu rinkodariniu įrankiu. Jos sudaro sąlygas atlikti daug funkcijų: kurti ir palaikyti įvaizdį, optimizuoti komunikacijos procesus ir kt. Todėl jos taip žavi mane. Pasirinkite ir Jūs tinkamiausias sau ar savo verslui aplikacijas ir atraskite jų teikiamas galimybes!