Pirkti elektroninėse parduotuvėse skatina nemokamas pristatymas
|Europos šalių gyventojai, paprašyti įvardyti 3 pagrindinius kriterijus, kurie juos skatina pirkti el. parduotuvėse, svarbiausiu įvardijo nemokamą prekių pristatymą. Jis aktualus 40 proc. apklausos, atliktos įmonės „DPD“ užsakymu, respondentų.
Nemokamai siunčia buities prietaisus
Antru svarbiausiu kriterijumi nurodyta galimybė nemokamai grąžinti pirkinį – šį punktą rinkosi 28 proc. europiečių. Trečioje vietoje liko detalus produkto aprašymas. Ši savybė pasirodė svarbi 26 proc. apklausos dalyvių.
„Elektroninės prekybos rinkai tampant vis pažangesnei, klientai tikisi sprendimų, kurie apsipirkimo patirtį padarytų paprastesne ir patogesne. Jie taip pat nori, kad apsipirkimas internetu kai kuriais aspektais būtų pranašesnis už prekės įsigijimą parduotuvėje – tai leidžia, pavyzdžiui, kompensuoti negalėjimą produkto įvertinti gyvai. Vieni iš tokių privalumų yra nemokamas prekės pristatymas ir grąžinimas. Todėl būtina užtikrinti, kad grąžinimo procesas būtų skaidrus ir nesudėtingas“, – sako „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.
Praėjusiais metais 66 proc. internetu pirkusių europiečių siuntas gavo nemokamai. Dažniausiai siuntinius nemokamai gavo italai (74 proc. pirkusių internete), belgai (73 proc.), olandai (73 proc.).
Dažniausiai nemokamai buvo pristatomi buities prietaisai ir elektronikos prekės bei medicinos produktai.
Lietuviai prekes siunčia į namus
Lietuvius taip pat labiausiai pirkti el. parduotuvėse skatino nemokamas pristatymas (tą pažymėjo 40 proc. dalyvavusiųjų apklausoje), detalus produkto aprašymas (30 proc.), jokių paslėptų mokesčių pirkimo metu (19 proc.).
Net 66 proc. lietuvių paskutinį siuntinį gavo nemokamai. Didžiausią šių siuntinių dalį (19 proc.) sudarė drabužiai, elektronikos prekės (14 proc.) ir grožio bei sveikatos priežiūros prekės (13 proc.).
63 proc. nemokamai prekes užsisakiusių lietuvių teigė sulaukę el. laiško arba SMS žinutės apie siuntinio buvimo vietą ir numatomą pristatymo laiką.
„Pirkėjai vis labiau vertina jiems suteikiamą progą pakoreguoti siuntos pristatymo laiką ir galimybę gauti informaciją apie siuntinio buvimo vietą realiuoju laiku. Tam pasitarnauja ir minėtos SMS žinutės, el. laiškai, mobiliosios aplikacijos, sekti galima ir prisijungus kompiuteriu atitinkamose interneto svetainėse. Internetu apsiperkantys klientai planuoja savo laiką, todėl el. parduotuvėms taip pat svarbu užtikrinti galimybę pasirinkti iš kelių pristatymo variantų ir leisti lanksčiai rinktis patogiausią laiką“, – teigia G. Bilevičius.
Dažniausiai nemokamai internetu įsigytos prekės keliaudavo teisiai į lietuvių namus (40 proc.). Visgi siuntinius į namus tautiečiai užsisakinėja rečiau – pernai tokių užsakymų buvo 6 proc. mažiau nei 2016 metais.
Pranešimą paskelbė: Justė Karpavičiūtė, UAB „Gravitas Partners”