Efektyviai komunikacijai: sukurtas pirmas lietuviškas „Facebook“ ir „Instagram“ analizės įrankis
|Kiekvienas verslas, naudojantis socialinius tinklus, siekia kuo efektyviau išnaudoti jų komunikacijos galimybes. Tačiau marketingo specialistai neretai susiduria su iššūkiu – kaip kuo tiksliau įsivertinti ne tik savo, bet ir konkurentų komunikaciją? „Inspired UM“ duomenų mokslininkai išvystė programinį sprendimą ir sukūrė pirmąjį Lietuvoje „Facebook“ bei „Instagram“ monitoringo įrankį – „Performly“, leidžiantį realiu laiku stebėti ir analizuoti prekių ženklų komunikaciją.
Pasak Jurgitos Videikaitės, „Inspired UM“ turinio departamento vadovės, daugelis prekių ženklų socialinių tinklų komunikacijai įvertinti iki šiol naudojasi tarptautiniais įrankiais arba monitoringą atlikdavo mechaniniu būdu. Tačiau norint išsamios analizės, kuri leistų įvertinti tiek savo, tiek konkurentų komunikaciją, vieno įrankio nepakakdavo.
„Marketingo specialistams tekdavo pirkti atskirus įrankius, kurie leistų įvertinti atskiras funkcijas. Mes apjungėme viską į vieną įrankį, kuris apima tiek vartotojų elgseną, prekės ženklų komunikacijai būdingus veiksmus, tiek kūrybos analizę, atskleidžiančią, kokie kūrybiniai sprendimai veikia. Tai suteikia galimybę įvertinti savo prekės ženklo situaciją, ją tobulinti ir identifikuoti tai, kas svarbu konkurentams. Ir čia kalbame ne tik apie komunikacijai aktualias savaitės dienas, kada jie įkelia daugiausiai įrašų ar skiria ypač daug dėmesio reklamai, komunikacijos žinutes, reklamos kiekius bei jų paskirstymą per vidinius platformų kanalus, bet ir kūrybinius sprendimus. Šis įrankis padės sužinoti, kokie komunikacijos veiksmai socialiniuose tinkluose yra efektyvūs ir leis tikslingai veikti tiek esamiems prekės ženklams, tiek rinkos naujokams“, – sako J. Videikaitė.
Daugiau galimybių vienose rankose
Pirmasis lietuviškas socialinių tinklų komunikacijos monitoringo įrankis apjungia daugybę skirtingų galimybių. Pirmiausia, pasak J. Videikaitės, galima atskirai stebėti komunikaciją bendrame naujienų sraute – kokiu dažnumu yra skelbiami įrašai, matyti jų kėlimo kalendorių – kurios dienos aktualios komunikacijai, kūrybinius formatus. Įrankis leidžia matyti ir analizuoti, ne tik įrašus prekės ženklų profiliuose, bet ir įrašus bei vizualus, kurie leidžiami tik reklaminėse pozicijose ir jų tiesiog įėjęs į prekės ženklų profilius nepamatysi.
Šalia skaitinių duomenų „Performly“ taip pat nupiešia ir vartotojų įsitraukimo į komunikaciją paveikslą. Galima sekti, kaip jie reaguoja, kokius emoji spaudžia, komentuoja ar dalinasi, mėgsta ar ne. Kūrėjams pavyko neimliose kategorijose vartotojų įsitraukimų reakcijas sugrupuoti į negatyvias, patinkančias ir pozityvias. O kategorijose, kurios sulaukia didelio vartotojų dėmesio, galima matyti detalius duomenis per kiekvieną emoji – „labai patinka“, „rūpi“, „liūdnas“ ir kitus. Tai leidžia įrašų tekstų autoriams matyti vartotojų nuotaikas realiu laiku ir paruošti atitinkamus reakcijų tekstus.
Taip pat realiu laiku galima matyti ir kūrybinius sprendimus. Įrankio pagalba matysite į „Facebook“ ar „Instagram“ įkeliamas žinutes – nuo jų vizualinio apipavidalinimo iki tekstų.
„Galima stebėti konkurentų išleidžiamą informaciją padieniui, kas savaitę ar mėnesį, bei sužinoti, kokie vizualiniai ir tekstiniai sprendimai yra naudojami. Taip pat matyti pasidalijimą tarp kūrybinių sprendimų – video, nuotraukų, nuorodų ir kitų formatų. Įrankio pagalba galima stebėti ir vartotojų įsitraukimą plačiąja prasme, ir įsivertinti, kokie kūrybiniai sprendimai geriausiai veikia“, – sako „Inspired UM“ turinio departamento vadovė.
Pasak J. Videikaitės, labai svarbu ir tai, kad „Performly“ suteiks galimybę matyti ne tik organinių įrašų, bet ir reklamos kiekius bei jų paskirstymą per vidinius platformų kanalus. Vartotojas galės stebėti, kas ir kiek apmokamų įrašų publikuoja savo „Facebook“ puslapyje, „Instagram“ ar „Messenger“ programėlėse, taip pat matyti, kuriomis savaitės dienomis prekės ženklai ypač sustiprina komunikaciją.
Prieš įsigydamas – išbandyk
Monitoringo įrankio „Performly“ sukūrimas pareikalavo ypatingo profesionalų išradingumo ir kruopštumo. Pasak Vardenio Pavardenio, tam, kad būtų pasiektas galutinis rezultatas, teko ne tik susidoroti su techniniais iššūkiais, bet ir ieškoti naujų programinių bei kūrybinių sprendimų.
„Tiek „Instagram“, tiek „Facebook“ platformos nebuvo kurtos taip, kad derėtų tarpusavyje, todėl norint turėti efektyvų jų analizės įrankį, reikėjo ieškoti sprendimų, kaip sujungti jų duomenis, juos apdoroti ir vieningai atvaizduoti „Performly“ sistemoje. Ypatingo išradingumo pareikalavo ir noras perteikti vartotojui originalų analizuojamų įrašų išvaizdą, atkurti tiek jų tekstus, tiek iliustracijas ar video įrašus. Pasiekėme, kad vartotojui susidarytų autentiškas įspūdis, kaip komunikacija atrodo realioje platformų aplinkoje.
Įrašai socialiniuose tinkluose turtingi vaizdais ir filmuota medžiaga, kuri reikalauja nemažų resursų. Todėl sukūrėme programinius sprendimus, kurie leidžia akimirksniu parodyti vaizdo ar vaizdo įrašo turinį, kad vartotojas galėtų efektyviai sekti įrašus, nelaukdamas, kol užkraus vieną ar kitą formatą“, – sako Giedrius Jasiulis, „Inspired UM“ duomenų mokslo komandos vadovas.
Monitoringo įrankis jau yra prieinamas vartotojams, taip pat nuolat teikiamos specialistų konsultacijos. Agentūroje „Inspired UM“ užsisakius paslaugą klientui yra suteikiami laikini prisijungimai, skirti savaitę laiko trunkančiam nemokamam įrankio išbandymui, per kurį jis apsisprendžia dėl tolesnio naudojimosi.
„Klientams sukonfigūruosime prisijungimus prie sistemos, kur jie galės stebėti gyvai besikeičiančią informaciją. Atskiruose skydeliuose prekės ženklas galės matyti atskiras, tik jam būdingas kategorijas ir jas lyginti tarpusavyje. Mūsų specialistai teiks visą konsultacinę pagalbą lietuvių kalba. Tam tikroms kategorijoms tai iš esmės palengvina naudojimąsi įrankiu. Be to, naujiems vartotojams suteiksime galimybę savaitę laiko išbandyti įrankį nemokamai“, – sako J. Videikaitė.
Monitoringo įrankis veikia interneto naršyklės pagalba, taip pat yra prieinama mobili jo versija, kuri leis stebėti analizuoti duomenis vartotojui patogiu metu. Svarbiausia, pasak J. Videikatės, kad šia paslauga gali naudotis ne tik „Inspired UM“ agentūros klientai, jis yra prieinamas visiems.
Analizė atskleidė pagrindines tendencijas
Socialinių tinklų komunikacijos monitoringo įrankio kūrėjai atliko bendrą prekių ženklų analizę, kuri atskleidė populiariausias tendencijas socialiniuose tinkluose. Duomenys rodo, kad turinio prasme populiariausi išlieka video formatai, o santykį su auditorija padeda stiprinti įvairūs virtualios realybės sprendimai.
„Matome, kad „Instagram“ tinkle ypač daugėja Reels formato turinio, kuomet kuriami 15 sekundžių trukmės vaizdo įrašai yra montuojami ir pagyvinami įvairiais filtrais ar garso takeliais. Tačiau populiarumu jam nenusileidžia ir Stories formatas, kuris trunka tiek pat laiko, tačiau vartotojams yra matomas tik 24 valandas. Tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje sparčiai auga ir tiesioginių transliacijų apimtys. Taip pat šiuo metu vystome galimybę stebėti ir daugiau „Instagram“ formatų, įskaitant Reels, Stories ir sparčiai populiarėjantį Takeover. Pastaruoju prekės ženklai dažniausiai naudojasi bendradarbiaudami su nuomonės formuotojais. Tai reiškia, kad prekės ženklas suteikia prisijungimo prie paskyros teises kitam žmogui ir jo kuriamas turinys yra matomas prekės ženklo puslapyje. Tokie sprendimai vis dažniau pastebimi ir Lietuvoje“, – sako J. Videikaitė.
Atlikta analizė parodė, kad vis daugiau prekių ženklų savo komunikacijai pasitelkia nostalgijos liniją ir taip sulaukia didesnio teigiamo vartotojų įsitraukimo. Prieš ketverius metus išpopuliarėjo nostalgiją sukeliantis turinys, kuomet prekių ženklai apeliuoja į praeityje buvusius populiarius dalykus. Pavyzdžiui, „Lego“ atgaivina visiems gerai žinomą legendinį žaidimą „SuperMario“. „Adidas“ paleidžia „Star Wars“ liniją ir pan. Tokie nostalgijos rinkodaros sprendimai ypač išpopuliarėjo pandemijos metu ir jie pasireiškia tiek turinyje, tiek istorijos pasakojime (angl. storytelling).
Taip pat pastebima, kad įvairūs filtrai, žaidimai ir kiti virtualios realybės sprendimai leidžia užmegzti glaudesnį santykį su tiksline auditorija ir netiesiogiai įtraukti ją į prekes ženklo kuriamą turinį. Didelį vartotojų įsitraukimą būtų galima pasiekti ir socialinių tinklų grupėse, kadangi jų populiarumas taip pat neblėsta, tačiau lietuviški prekės ženklai kol kas jų neišnaudoja.
„Inspired UM“ atkreipia dėmesį, kad nuomonės formuotojai Lietuvoje jau tapo atskiru komunikacijos kanalu ir yra beveik visų prekės ženklų rinkodaros planuose. Tačiau kol kas vis dar nėra sukurto patogaus įrankio jų analizei. Tikimasi, kad „Performly“ palengvins ir jų pasirinkimą, kadangi įrankis padės istoriškai fiksuoti ir įsivertinti nuomonės formuotojų duomenis.
Pranešimą paskelbė: Donaldas Apanavičius, Inspired UM