Bankinės paslaugos telefone kopia į aukštumas

Naujausi tyrimai rodo, kad vis daugiau europiečių atsiskaito išmaniaisiais įrenginiais, o finansinių technologijų kompanijos (Fintech) užima vis didesnę rinkos dalį.

2016 metų VISA elektroninių mokėjimų tyrimo duomenimis, net 54 proc. europiečių reguliariai atsiskaito mobiliaisiais įrenginiais, kai tuo tarpu prieš gerą dešimtmetį buvo sunku įsivaizduoti, kad telefonai pakeis kompiuterius ir tiek daug funkcijų galėsime atlikti su nedideliu įrenginiu telpančiu kišenėje.

Pasaulyje gerai žinomos kompanijos, tokios kaip Apple, Aliexpress taip pat žengia koja kojon su Fintech įmonėmis ir matydamos žmonių migraciją nuo kompiuterių prie išmaniųjų telefonų, siūlo atsiskaitymus išmaniaisiais telefonais prekybos vietose.

Telefonas – nepakeičiamas įrenginys

Lietuvių Fintech įmonė Paysera, teikianti mokėjimo paslaugas visame pasaulyje taip pat teigia pastebinti, kad vis daugiau klientų vietoje tradicinio prisijungimo prie sistemos per kompiuterio naršyklę, renkasi mobiliąsias programėles.

„Mūsų duomenimis, per pastaruosius metus prisijungimų prie elektroninės sistemos per kompiuterio naršyklę augimas lėtėjo, tuo tarpu besijungiančių per mobiliąją programėlę ženkliai augo ir padidėjo net 2,5 karto“, – teigia Paysera atstovas viešiesiems ryšiams Vytautas Urbonas.

Anot jo, tokį ženklų augimą lėmė kelios priežastys: pirmoji yra tai, kad išmanieji telefonai užkariavo savo rinką ir tapo itin populiarūs. Juos ėmė naudoti ne tik jaunimas, bet ir vyresnio amžiaus žmonės. Antroji priežastis yra programėlių tobulėjimas. Atsiranda vis daugiau naujų ir patogių funkcijų, leidžiančių pervesti pinigus ar atsiskaityti vos keliais paspaudimais.

V. Urbonas taip pat teigia, kad per pastaruosius metus pervedimų atliekamų per mobiliąją programėlę išaugo 8 kartus, o tai lėmė platesnės galimybės pervesti pinigus.

„Pradžioje per Paysera programėlę buvo galima atlikti tik pervedimus tarp Paysera vartotojų ar atsiskaityti fizinėse prekybos vietose skenuojant QR kodą, tačiau praėjusiais metais sukūrėme naują galimybę telefonu atlikti bankinį pavedimą visoje euro zonoje. Po šio patobulinimo pastebėjome staigų mobiliosios programėlės naudotojų šuolį”, – tikina atstovas viešiesiems ryšiams.

Mokėjimų ateitis Lietuvoje

Stebint tokias tendencijas, Europos Centrinis Bankas inicijavo naujas permainas finansų rinkoje. Visų šalių centriniai bankai, tame tarpe ir Lietuvos bankas, įsipareigojo jau šiais metais įgyvendinti mobilius momentinius mokėjimus.

Tai reiškia, kad įprastas banko sąskaitos numeris IBAN formatu (LTXXXXXXXXXXXXXXXXXX) bus susiejamas su telefono numeriu, o pinigai gavėją pasieks akimirksniu.

„Taip bus daug paprasčiau, nes žmonėms nebereikės prisiminti ar prašyti ilgo sąskaitos numerio. Užteks tik pasirinkti kontaktą iš telefone esančių ar įvesti naują telefono numerį žmogaus, kuriam norite pervesti pinigus. Tik nereikėtų suprasti klaidingai. Pinigai ir toliau keliaus į bankines sąskaitas, tačiau bus daug paprasčiau ir greičiau atliekami pervedimai, nes bus naudojama nauja technologija“, – pasakoja V. Urbonas.

Toks sprendimas bus naudingas ir tuo atveju, jeigu bus ribojami atsiskaitymai grynaisiais pinigais, kurių vertė viršija 3 tūkst. EUR. Su mobiliais momentiniais mokėjimais bus galima lengvai atsiskaityti ir tokiose vietose, kaip turguose, kur įprastai atsiskaitoma tik grynaisiais, nes užteks tik telefono numerio, o ir pervedimus bus galima atlikti savaitgaliais, kuomet net bankai nedirba.

Add a Comment