Tyrimas: dirbtinis intelektas padeda verslui klestėti – 85 proc. vadovų pastebi DI naudą
|Sparčiai išpopuliarėjęs dirbtinio intelekto (DI) pritaikymas įvairiuose sektoriuose įgauna dar didesnį pagreitį ir padeda klestėti verslo įmonėms, rodo naujausio „Microsoft“ tarptautinio tyrimo duomenys. Net 84,4 proc. organizacijų vadovų sako pastebintys DI naudą, kuri didžiausia tuomet, kai technologijos derinamos su darbuotojų kvalifikacijos kėlimo iniciatyvomis. DI pagalba ugdomos kompetencijos apima platų spektrą – nuo duomenų analizės ir kritinio mąstymo iki komunikacijos ir kūrybiškumo įgūdžių.
DI sprendimai leidžia sėkmingai ugdyti darbuotojus ir kelti jų kvalifikaciją, o tokio ugdymo poreikis kyla ne tik tarp darbdavių, bet ir pačių darbuotojų, rodo „Microsoft“ tyrimo duomenys. Apklausus darbuotojus ir įmonių vadovus iš 20 pasaulio šalių[1], paaiškėjo, jog geriausiai DI savo veikloje adaptuojančiose kompanijose net 93 proc. vadovų dirbtinį intelektą naudoja aktyviai formuojant savo darbuotojų įgūdžius arba planuoja tai daryti. Be to, beveik du trečdaliai (64 proc.) tokių kompanijų darbuotojų teigia, kad jau pasinaudojo darbdavio suteiktomis perkvalifikavimo programomis. Šis rodiklis sumažėja maždaug iki trečdalio (37,8 proc.) tose įmonėse, kur kurios dar tik pradeda dirbtinio intelekto technologijų diegimą.
„Ateinantys mėnesiai ir metai bus lemtingi daugumai verslininkų, bandančių prisitaikyti prie pandemijos sąlygų. Dirbtinis intelektas yra skaitmeninės transformacijos branduolys, išpopuliarėjęs nepaprastu greičiu, tad tikime, kad ši technologija šiuo laikotarpiu ir toliau vaidins lemiamą vaidmenį bei padės įmonėms būti greitesnėms ir konkurencingesnėms. Vis dėlto, norint išnaudoti visą DI potencialą, reikėtų technologiją naudoti žmogaus išradingumo papildymui, minkštųjų įgūdžių tobulinimui“, – sako Renate Strazdina, „Microsoft“ vadovė Baltijos šalims.
Teigiama, kad įgūdžių ugdymas naudojant DI padeda verslui klestėti – 84,4 proc. vadovų iš DI aktyviai naudojančių kompanijų jau mato dirbtinio intelekto sprendimų vertę ir naudą. Šis skaičius sumažėja iki 58,9 proc. tose įmonėse, kurios dar tik pradeda savo veikloje naudoti DI technologijas. Be to, dirbtinis intelektas jį aktyviai naudojančiose kompanijose, padeda sukurti naujus produktus ir paslaugas, teigia 57 proc. verslininkų, o 45 proc. kompanijų padeda gerinti vartotojų patirtį.
Beveik visi darbuotojai (92 proc.) nori dalyvauti DI perkvalifikavimo iniciatyvose. 70,2 proc. žmonių, dirbančių organizacijose, kurios aktyviai naudoja dirbtinio intelekto sprendimus, teigia, kad jų organizacija aktyviai ruošiasi dirbtinio intelekto pasauliui, kuris visai netrukus bus ne vizija, bet realybė.
„Šioje naujoje realybėje įmonėms reikės žmogiško išradingumo, norint atnaujinti verslą. Atsižvelgiant į naujas bendravimo su klientais, partneriais ir suinteresuotosiomis šalimis taisykles, novatoriškoms ir lengvai prisitaikančioms organizacijoms seksis geriau. Šis tyrimas parodo, kad DI srityje lyderiaujančios įmonės yra geresnėje padėtyje, nes jos daugiau investuoja į įvairius įgūdžius ir yra labiau orientuotos į tai, kaip naujos technologijos gali ugdyti jų darbuotojus“, – teigia Azeemas Azharas, DI pramonės ekspertas ir „Exponental View“ įkūrėjas.
Norėdami gauti pagrindinių tyrimo išvadų apžvalgą, apsilankykite: https://news.microsoft.com/transform/leading-businesses-reveal-the-power-of-combining-human-ingenuity-with-ai
Apie „Microsoft“:
„Microsoft“ (Nasdaq „MSFT“) išmanios debesijos eroje padeda bendrovėms, organizacijoms, namų vartotojams transformuoti save skaitmeniniam pasauliui. Bendrovė siekia kiekvieną planetos gyventoją ir organizaciją įgalinti pasiekti daugiau.
[1] „KRC Research“ 2020 m. kovo 12–30 dienomis atsitiktine tvarka atrinko maždaug 12 tūkst. žmonių, dirbančių su įmonėmis (daugiau kaip 250 darbuotojų). Kiekvienoje rinkoje imtį sudarė ne mažiau kaip 500 darbuotojų ir 100 vadovų (direktoriaus/ vyresniojo vykdomojo lygio ir aukštesni). Atstovaujamos rinkos: Vokietija, Jungtinė Karalystė, Rusija, Lenkija, Čekija ir Slovakija (kartu), Vengrija, Australija, Brazilija, Izraelis, Turkija, Pietų Afrika, Jungtiniai Arabų Emyratai, Jungtinės Amerikos Valstijos, Indija, Kanada, Italija, Nyderlandai, Ispanija ir Švedija.
Pranešimą paskelbė: Paulius Udra, Integrity PR