„Telia“ – tarp pirmųjų išbandžiusiųjų „Microsoft 365 Copilot“: pirminį susižavėjimą DI asistentu keitė praktiškos išvados
|Daugeliui organizacijų dar tik domintis „Microsoft“ dirbtinio intelekto (DI) įrankiais, „Telia“ jau spėjo juos pritaikyti savo veikloje ir įvertinti jų potencialą. Bendrovė viena pirmųjų rinkoje gavo prieigą prie „Microsoft 365“ (M365) biuro programų paketo papildinio „Copilot“, todėl turėjo galimybę anksčiau susidurti su įvairiais šios naujovės keliamais iššūkiais bei savo darbuotojų įžvalgomis prisidėti prie paslaugos tobulinimo.
Dar pernai anonsuotas „Copilot“ veikia tokiose plačiai visame pasaulyje naudojamose M365 biuro programose, kaip „Microsoft Word“, „PowerPoint“, „Excel“, „Teams“ ir „Outlook“. Išnaudodamas generatyvinio DI galimybes, asistentas padeda rengti dokumentus, kurti susitikimų santraukas ir automatizuoti daug kitų rutininių verslo procesų, kas taupo dirbančiųjų laiką ir didina jų produktyvumą.
„Microsoft“ pasiūlyti ankstyvieji bandymai pastūmėjo mus vieniems pirmųjų sukurti „Copilot“ mokymų programą darbuotojams, siekiant sklandaus ,,Copilot” panaudojimo ir greito adaptavimo. Daugeliui jų DI asistentas iš tiesų padėjo dirbti našiau ir netgi tapo kasdieniu palydovu. Tačiau proga išbandyti revoliucinę naujovę taip pat neapsiėjo be abejonių dėl duomenų saugumo bei žemiškų išvadų – „Copilot“ dar tikrai nėra pajėgus pakeisti žmogaus, o objektyvių būdų pamatuoti tikrajam jo efektyvumui dar kol kas nėra“, – teigia „M365 Copilot Early Access“ projektui „Telia Company“ grupės mastu vadovavęs Kęstutis Černiauskas.
Galimybė atlikti „Teams“ susitikimų santraukas
M365 Copilot Early Access gali būti įvairiais būdais pritaikomas kasdienėje įmonės veikloje. Vienas jų – automatiškai generuojamos „Teams“ susitikimo santraukos, padedančios vėliau prie konferencijos prisijungusiems asmenims greitai peržiūrėti, kas jau buvo diskutuota, o pasibaigus pokalbiui – po ranka turėti sąrašą, kas buvo nutarta ir kokias užduotis pasiskirstė skirtingi komandos nariai.
Kitas patogus palengvinimas kasdieninės darbo veiklos – „Copilot“ geba kurti tekstus „Word“ dokumentuose bei atsakinėti į kolegų laiškus „Outlook“ elektroniniame pašte. Pastarajame naujasis DI padėjėjas gali paruošti laiško šabloną ar netgi visą atsakymą, kurį galima siųsti atlikus minimalias korekcijas. Dar vienas dažnai naudotas „M365 Copilot“ pritaikymo scenarijus – tekstinio failo konvertavimas į „PowerPoint“ prezentaciją. Automatiškai parenkamas dizainas, iliustracijos ir pati skaidrių struktūra leidžia daugiau laiko skirti pranešimo turinio kokybei.
Vienas sėkmingiausių unikalių „M365 Copilot“ gebėjimų – DI panaudojimas rinkodaros srityje, apmokant jį įmonės informacija. Bendrovių specialistams tai padeda sugeneruoti netikėtų idėjų produktų reklamoms bei greičiau paruošti reklamos kampanijų medžiagą ir ją adaptuoti pagal vartotojų susidomėjimą.
Be viso to, „Copilot“ naudojimas organizacijos viduje mažina pagundą darbuotojams savo darbui pasitelkti trečiųjų šalių DI įrankius. Asmeniniam naudojimui skirtos „ChatGPT“ ir „Google Gemini“ versijos užduočių atlikimui pateiktą informaciją gali panaudoti DI modelių mokymo tikslais bei tokiu būdu kitiems vartotojams atskleisti jautrias įmonės paslaptis. Saugesnis, verslo poreikiams pritaikytas „Copilot“ kur kas geriau saugo duomenų privatumą, reikšmingai sumažindamas informacijos nutekinimo rizikas, nors jų visiškai ir neeliminuoja.
Bandymai leido įžvelgti ir silpnąsias vietas
Atlikta vidinė analizė parodė, jog 78 proc. „M365 Copilot“ bandžiusių „Telia Company“ darbuotojų teigę buvę produktyvesni, 40 proc. greičiau atliko įvairias užduotis, o net 83 proc. visų bandžiusiųjų išreiškė norą šį DI asistentą naudoti kasdien. Vis dėlto gero įvertinimo susilaukęs projektas padėjo atskleisti ir tam tikrus „Copilot“ trūkumus.
„Nemaža dalis nekantriai „Copilot“ bandymų laukusių komandos narių greičiausiai tikėjosi, kad paspaudę vieną mygtuką, galės patogiai atsilošti kėdėje ir laukti, kol DI nudirbs jų darbus. Tačiau šiuos lūkesčius gana greitai pakeitė supratimas, kad norint kokybiško rezultato, su asistentu reikia nemažai dirbti. „Copilot“, kaip ir dauguma kitų DI įrankių, vis dar negali išvengti vadinamųjų haliucinacijų – dešimčiai vartotojų paklausus to paties klausimo, vienam ar net porai jų asistentas gali pateikti klaidingą atsakymą, todėl visą jo atliekamą darbą reikia akylai tikrinti“, – išvadomis dalinasi pašnekovas.
Be to, testai iš esmės patvirtino „Microsoft“ spėjimus, kad „Copilot“ sutaupytas laikas darbuotojų galimai nebus visu 100 proc. nukreiptas į kitų darbų atlikimą – realus produktyvumo prieaugis gali siekti apie 25 proc. Kitaip tariant, naujasis DI įrankis dar tikrai nepretenduoja darbo vietoje pakeisti žmonių ir labiau yra pasitenkinimą darbu didinanti bei nuo monotoniškų užduočių išvaduojanti priemonė.
„Telia“ grupėje „M365 Copilot“ bandymus organizavęs K. Černiauskas teigia, kad šio DI asistento naudą galima įvertinti tik per asmeninę įmonės patirtį, todėl prieš priimant sprendimą veikloje diegti „Copilot“, bandomojo įgyvendinimo programas jis būtų linkęs rekomenduoti ir kitoms organizacijoms. Jas rengti ketinantiems verslams specialistas pataria pagrindinį dėmesį sutelkti į išsamius darbuotojų mokymus, savarankiškai nusistatyti DI asistento efektyvumo vertinimo rodiklius bei atsakingai įvertinti duomenų saugos klausimus, kurių šiandien negalima galutinai pamiršti naudojant bet kurį DI sprendimą.
Pranešimą paskelbė: Grita Raibužytė, UAB „INK agency“