RRT pratęsė terminą, iki kurio UAB „Skaitmeninio sertifikavimo centras“ išduotų kvalifikuotų elektroninių parašų sertifikatų savininkai turi pasikeisti sertifikatus
|2018-02-08, Vilnius. Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) informuoja, kad laikotarpis, per kurį asmenys, naudojantys UAB „Skaitmeninio sertifikavimo centras“ (SSC) išduotus kvalifikuotus elektroninių parašų sertifikatus, turėtų juos pasikeisti kitų teikėjų išduodamais sertifikatais, pratęsiamas iki š.m. kovo 12 d. Toks sprendimas priimtas, atsižvelgiant į gautą papildomą informaciją iš valstybės institucijų ir rinkos, kad SSC apie jų kvalifikuoto statuso panaikinimą savo klientų iš anksto neinformavo ir dalis SSC klientų gali nespėti laiku pakeisti sertifikavimo paslaugų teikėjo ir dėl to gali sutrikti kai kurių valstybinių informacinių sistemų veikimas.
Primename, kad RRT, kaip patikimumo užtikrinimo paslaugų priežiūros institucija, priėmė sprendimą panaikinti patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjo SSC bei jo teikiamų kvalifikuotų elektroninių parašų sertifikatų kūrimo paslaugų kvalifikuotą statusą, nes SSC neįrodė, kad pati bendrovė ir jos teikiamos paslaugos atitinka joms nustatytus naujus reikalavimus, įtvirtintus Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB. Patikimumo užtikrinimo paslaugų teikėjo SSC ir jo paslaugų kvalifikuotas statusas bus panaikintas nuo š.m. kovo 12 d.
RRT atkreipia asmenų, turinčių SSC išduotus kvalifikuotus elektroninių parašų sertifikatus, dėmesį, kad nuo 2018 m. kovo 12 d. jie nebegalės šių sertifikatų naudoti kvalifikuotiems elektroniniams parašams kurti. Esant poreikiui pasirašinėti elektroninius dokumentus kvalifikuotu elektroniniu parašu, šie asmenys turėtų kreiptis į kitus paslaugų teikėjus, turinčius teisę išduoti kvalifikuotus elektroninių parašų sertifikatus. Asmenys pirmiausia turėtų įvertinti, kokią elektroninio parašo priemonę norėtų naudoti (lustinę kortelę, USB kriptografinį raktą ar mobilųjį elektroninį parašą), ir tada kreiptis į atitinkamus paslaugų teikėjus:
- Jei norima naudoti lustinę kortelę, reikėtų kreiptis į Asmens dokumentų išrašymo centrą prie VRM (daugiau informacijos – www.nsc.vrm.lt ir www.eid.lt) arba į VĮ „Registrų centrą“ (daugiau informacijos – www.elektroninis.lt/lt/isigyti);
- Jei norima naudoti USB kriptografinį raktą, reikėtų kreiptis į VĮ „Registrų centrą“ (daugiau informacijos – www.elektroninis.lt/lt/isigyti);
- Jei norima naudoti mobilųjį elektroninį parašą, reikėtų kreiptis į judriojo ryšio paslaugų teikėjus UAB „Tele2“ (https://tele2.lt/privatiems/ismaniosios-paslaugos/mobilusis-parasas), „Telia Lietuva“, AB (https://www.telia.lt/m-parasas), UAB „Bitė Lietuva (https://www.bite.lt/privatiems/paslaugos/elektroninis-parasas), UAB „Teledema“ (https://www.teledema.lt/papildomos-paslaugos/naudingos-asmenines-paslaugos).
Pranešimą paskelbė : Rasa Karalienė, LR ryšių reguliavimo tarnyba (RRT)