Naujai sukurta kelių ir geležinkelių paslaugų elektroninė sistema didins šalies transporto konkurencingumą

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) pradeda kurti vieningą kelių ir geležinkelių elektroninių paslaugų teikimo, konsultavimo ir informavimo sistemą „eLTSA“, kuri leis sumažinti verslo įmonėms tenkančią administracinę naštą, paslaugų teikimo kaštus bei patiriamas laiko sąnaudas.

Pasak susisiekimo ministro Roko Masiulio, „eLTSA“ prisidės prie inovacijų ir technologijų plėtros Lietuvoje bei didins mūsų šalies konkurencingumą, kadangi elektroninės paslaugos taps paprasčiau ir greičiau prieinamos ne tik Lietuvos, bet ir visos Europos Sąjungos paslaugų vartotojams. Norintieji Lietuvoje pradėti arba jau vykdantieji su kelių transportu susijusią veiklą galės elektroniniu būdu iš bet kurios ES šalies naujoje sistemoje gauti visas sistemoje teikiamas paslaugas ir informaciją anglų kalba. Iki šiol su kelių ir geležinkelių veikla susijusioms įmonėms paslaugos teikiamos trijose skirtingose sistemose. Tam tikrais atvejais norintieji gauti paslaugą turi atvykti į LTSA ir atsiimti dokumentą arba jį gauti kitomis IRT ryšio priemonėmis. Dėl šios priežasties dažnai tampa netikslinga paslaugą užsisakyti elektroniniu būdu. Įgyvendinus ES fondų lėšomis finansuojamą projektą, bus sukurta viena informacinė sistema, kurioje reikiamas paslaugas įmonės galės užsisakyti ir gauti net ir per išmanųjį telefoną ar planšetinį kompiuterį.

„LTSA teikiamų elektroninių paslaugų modernizavimas bei perkėlimas į vieną sistemą ne tik taupys verslo įmonių laiką bei išlaidas, bet ir užtikrins griežtesnę paslaugų suteikimo procesų kontrolę, taip sumažinant klastojimo riziką, užkertant kelią nesąžiningam darbui ir užtikrinant veiklos skaidrumą“, – teigia susisiekimo ministras R. Masiulis.

Nauja „eLTSA“ informacinė sistema leis panaudoti šiuo metu jau veikiančias informacines sistemas, registrus ir juose kaupiamus duomenis.

„Kadangi darbuotojai reikiamus duomenis galės gauti tiesiogiai iš registrų ir kitų informacinių sistemų, klientui nebereikės popierinių dokumentų. Paslaugą užsisakiusieji galės stebėti jos teikimo eigą, prireikus turės galimybę operatyviai gauti konsultaciją jiems rūpimu klausimu. Kiekvieną klientą informuosime apie išduotus dokumentus, jų galiojimą, jiems aktualius vykdomos veiklos reglamentavimo pakeitimus“, – apie būsimas naujoves kalba laikinai LTSA direktoriaus pareigas einantis Genius Lukošius.

Informacinė sistema „eLTSA“ bus sukurta įgyvendinant 4, 25 mln. eurų vertės „Kelių transporto veiklos elektroninių paslaugų teikimo, konsultavimo ir informavimo sistemos sukūrimas“ projektą, kuriam susisiekimo ministro įsakymu skirta 3,6 mln. eurų ES fondų investicijų.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija