Kaip „YouTube“ per 15 metų pakeitė tai, ką mes matome ekranuose

„Me at the zoo“ (liet. „Aš – zoologijos sode“) – taip vadinasi pirmasis „YouTube“ vaizdelis, kurį 2005 metų balandžio 23 d. įkėlė vienas iš tinklalapio įkūrėjų Jawedas Karimas. Ir prasidėjo. Nuo juokingų vaizdelių, katinukų, pamokų, apžvalgų ir tinklalaidžių iki tiesioginių transliacijų, naujausių filmų ir serialų – videoturinys užkariavo internetą.

„Į skaitmeninę erdvę persikėlęs vaizdo turinys pakeitė žmonių įpročius ir net gyvenimo būdą. Remiantis tyrimais, šiandien 6 iš 10-ies žmonių pirmenybę teikia vaizdo turinio platformoms, o ne tradicinei televizijai. Kitaip sakant, anksčiau žiūrėję tai, ką TV rodo pagal programą, dabar žmonės turinį žiūri kada ir kur nori. Nenuostabu, kad šiandien tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje vaizdo turinio perdavimas yra reikliausias interneto išteklių rajūnas. Prasidėjus koronaviruso pandemijai „YouTube“ ir kelios kitos vaizdo turinio platformos net atsisakė aukščiausios raiškos transliacijų vien tam, kad sumažintų interneto tiekėjų apkrovas“, – sako „Telia TV“ produkto vadovė Eglė Zaikauskienė.

„Telia“ tinkle taip pat karaliauja videoturinys. Vien išmanioji televizija „Telia TV“ užima daugiau nei pusę viso interneto srauto – į tai įeina TV transliacijos, laidų įrašai, videonuoma, HBO paslauga ir tos pačios „YouTube“ vaizdeliai, mat ši platforma taip pat integruota į „Telia TV“. Visa tai žmonės gali žiūrėti visuose namų ekranuose, nuo televizoriaus iki telefono ar kompiuterio per „Telia Play“.

Kad internetinės vaizdo turinio platformos kardinaliai pakeitė žmonių įpročius, atspindi ir šie 9 netikėti faktai apie „YouTube“:

  • 2006 metais žmonės per dieną įkeldavo 65 tūkst. naujų vaizdo įrašų. 2011 metais per vieną minutę buvo įkeliama 48 valandos vaizdo įrašų. Šiandien per vieną minutę į „YouTube“ įkeliama 500 valandų vaizdo įrašų.
  • „YouTube“ turi per 2 milijardus naudotojų, kurie kiekvieną mėnesį peržiūri apie 1 milijardą valandų turinio.
  • 70 procentų „YouTube“ vaizdo įrašų peržiūrima mobiliuosiuose ekranuose.
  • Daugiau nei 10 tūkst. vaizdo įrašų jau yra peržiūrėti per milijardą kartų.
  • Iš mokomųjų vaizdo įrašų, dažniausiai žmonės ieško „Kaip bučiuotis“, garbinga antra vieta atitenka „Kaip užsirišti kaklaraištį“.
  • Tiesa, patys žmonės turinio ieško ne taip jau dažnai: du iš trijų peržiūrimų vaizdo įrašų nulemia „YouTube“ rekomendacijų algoritmas.
  • Kas penktas žiūrovas išjungia vaizdo įrašą, jei jis „neužkabina“ per pirmas 10 sekundžių.
  • Viena pirmųjų „YouTube“ sėkmės istorijų yra Justinas Bieberis – jo keliamus vaizdo įrašus šiame tinklalapyje pastebėjo garsus prodiuseris Scooteris Braunas. Ironiška, bet to paties J. Bieberio daina „Baby“ yra daugiausiai „nepatinka“ paspaudimų sulaukęs muzikinis vaizdo įrašas – jų jau yra per 11 milijonų ir skaičius toliau auga.
  • Visų laikų žiūrimiausias muzikinis vaizdo įrašas „YouTube“ yra Luis Fonsi ir Daddy Yankee daina „Despacito“.

„Akivaizdu, kad vaizdo turinys ir toliau internete grieš pirmu smuiku, o kurios platformos iškils ir sulauks didžiausio žmonių pripažinimo, pirmiausia priklausys nuo paties turinio pasirinkimo ir kokybės. Nors yra ir netikėtų tendencijų – pavyzdžiui, pastaraisiais metais ypač didelio susidomėjimo sulaukiantis socialinis tinklas „Tik Tok“ tapo įrodymu, kad žmonėms svarbus ne tik pats turinys, bet ir jo pateikimo būdas. Taigi ateityje įvairių eksperimentų galime tikėtis tik daugiau“, – teigia E. Zaikauskienė.

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai”