Kaip pandemija skaitmenizavo bankinį sektorių: paskolas teikiantis dirbtinis intelektas ir bankai ant ratų
|COVID-19 protrūkis vos per kelias savaites bankinį sektorių privertė pasikeisti neatpažįstamai. Pandemija ir sparčiai įvesti karantino ribojimai lėmė, jog klientai staiga prarado galimybę apsilankyti bankų filialuose, o įvairiuose padaliniuose dirbę jų darbuotojai buvo priversti ieškoti būdų dirbti nuotoliniu būdu. Kasdien blogėjantys epidemiologiniai rodikliai, žlugdantys bet kokias viltis greitai grįžti į įprastą ritmą, ir pasikeitusios sąlygos privertė bankus iš esmės persvarstyti savo veiklos modelį.
Paslaugas teikė „bankuose ant ratų“
Prasidėjus pandemijai užtikrinti savo darbuotojų saugumą, toliau išlaikyti veikiančias klientų aplikacijas bei atlikti turto valdymo, skolinimo ir draudimo operacijas tapo iššūkiu. Todėl nenuostabu, kad didesnių nuostolių nepatyrė tik tos įstaigos, kurios buvo stipriai skaitmenizuotos jau anksčiau arba sugebėjo labai greitai skaitmenizuotis.
Pavyzdžiui, Filipinuose veikiantis „Union“ bankas dar balandį pradėjo paslaugas teikti specialiuose 5G kioskuose. „Banku ant ratų“ vadinami furgonai leido klientams neišvykstant už savo gyvenamojo rajono ribų sklandžiai ir greitai patikrinti sąskaitos likutį, atlikti mokėjimus, išsigryninti pinigų ir atidaryti sąskaitą. Taip buvo užkirstas kelias viruso plitimui, o banko veikla – tęsiama.
Tačiau pasiruošę karantinui buvo ne visi. Pasak finansinėms institucijoms techninius sprendimus teikiančios „Huawei“ įmonės atstovų, COVID-19 pandemija atskleidė, jog vis dar nemažai bankų neturi gerai veikiančių skaitmeninių kanalų ir privalo skubiai atlikti didelius pakeitimus skambučių centro, verslo tęstinumo bei vidinės kontrolės srityse. Tapo akivaizdu, jog to neatlikę rinkos žaidėjai praras pozicijas ir klientus.
Spartėsiantys skaitmenizacijos mastai
Dėl besitęsiančios COVID-19 pandemijos sumažėjus operacijų skaičiui, dabar yra pats geriausias metas bankams iš esmės persvarstyti savo strategiją ir stengtis, kad klientų aptarnavimas būtų kaip įmanoma labiau skaitmenizuotas.
„Kalbame ne tik apie galimybę žmonėms paprasčiau valdyti savo asmeninius finansus, bet ir apie dirbtiniu intelektu paremtas sistemas, kurios gebėtų pagreitinti ar net perimti tokių sprendimų kaip paskolos suteikimas priėmimą“, – „Huawei“ finansinių paslaugų padalinio Europoje prezidentas Cao Chong.
Įgyvendinti šiuos tikslus ir nesunkiai sukurti skaitmenines, į mobilumą orientuotas platformas finansinėms institucijoms padeda dirbtinį intelektą ir didžiuosius duomenis naudojančios infrastruktūros bei 5G ryšys. To pavyzdys – „ICBC“ bankas Kinijoje, pakeitęs didžiulę fizinę duomenų talpyklą „Huawei FusionData“ debesijos sistema, padėjusia kompiuterizuoti šimtą įprastų užduočių ir tūkstantį įvairių veiklos scenarijų 37 padaliniuose. „Huawei“ skaitmeninius sprendimus jau naudoja 1600 finansinių institucijų, 45 iš 100 didžiausių pasaulio bankų, o 20 stambių finansines paslaugas teikiančių bendrovių pasirinko šią technologijų kompaniją pagrindine savo skaitmeninės transformacijos partnere.
„Po pandemijos dirbsime su savo ekosistemos partneriais, siekdami padėti bankams pagerinti jų debesijos kompiuteriją, mobiliąsias paslaugas, skaitmeninę vartotojo patirtį ir superaplikacijas, taip užtikrindami lankstesnį verslo tęstinumą. Tik smarkiai skaitmenizuotos finansinės institucijos, galinčios sparčiai prisitaikyti prie besikeičiančios rinkos ir pasinaudoti verslo galimybėmis postpandeminėje eroje, galės mėgautis sėkme.“ – ateities planais ir įžvalgomis dalijosi Cao Chong.
Pranešimą paskelbė: Inga Petrauskaitė, UAB „INK agency“