„Išmanioji“ edukacija: kaip greitai artėjame prie svajonių ateities mokyklų?
|Dabar turbūt visi mokyklos suoluose sėdinčios Z kartos atstovai turi išmaniuosius telefonus ir kasdien palieka savo skaitmeninį pėdsaką, o dar vos kelias rugsėjo pirmąsias turėjusi alfa karta jau praktiškai gimė su išmaniaisiais įrenginiais rankose. Statistika ir tyrimai nuolat pabrėžia, kad ši karta, nuo ankstyvo amžiaus supančių technologijų dėka, yra gabesnės, imlesnės ir net verslesnės, palyginus su išmaniųjų pionieriais – tūkstantmečio karta. Todėl kyla klausimas – kaip dabartiniai pedagogai ir darbdaviai gali jiems padėti atsiskleisti ir klestėti?
Mokslas ir technologijos sparčiai tobulėja, tačiau pastarasis dešimtmetis pažymėjo jau penktąją technologinę revoliuciją, tiksliau vadinamą informacine revoliucija, mus sujungusia į vieną pasaulinį tinklą. Augdami šioje aplinkoje, šiuolaikiniai mokiniai iš mokyklų tikisi to paties – skaitmeninių technologijų ir netgi robotizacijos.
„XXI-ojo amžiaus moksleiviai informacinėmis technologijomis kasdieniame gyvenime naudojasi nuolat, tad natūralu, kad jos turėtų būti naudojamos ir mokykloje. Jeigu technologijas mokytojai pamokų metu pritaikytų dažniau, mokiniams būtų lengviau išmokti mokomąją medžiagą, pagerėtų pamokų kokybė. Tikiu, kad ateityje mokyklose įsitvirtins netgi tokie dalykai, kaip dirbtinis intelektas, nes tai padėtų pedagogams geriau ir efektyviau išdėstyti ugdymo turinį, o mokiniams jį įsisavinti“, – svarsto skaitmeninių mokymų pedagogams programos „Samsung mokykla ateičiai“ mokinių vertinimo komiteto narys Lukas Eigėlis.
Ši socialinė iniciatyva pastaruosius penkis metus padeda Lietuvos mokykloms kovoti su joms kylančiais ugdymo iššūkiais ir susikalbėjimo su jaunąja karta spragomis.
Atranką iš pusšimčio Lietuvos mokyklų įveikusios 12 komandų pastaruosius šešis mėnesius mokėsi skaitmeninio raštingumo įgūdžių ir jų taikymo pamokose metodų. Taip pat viso projekto metu vystė skaitmeninių pokyčių savo mokyklose projektus, kuriuos kovo 22 dieną pristatė „Vilnius Tech Park” startuolių parke.
Mokyklų skaitmeninių pokyčių projektus įvertinusi komisija, kurioje dalyvavo UNESCO, Invest Lithuania, Ugdymo plėtotės centro, Kauno Technologijų universiteto ir Skills Lab atstovai, inovatyviausia 2019 metų mokykla išrinko Šiaulių Gytarių progimnaziją, pristačiusią skaitmeninės gamtos mokslų laboratorijos idėją. Laimėtojams buvo skirtas 10 tūkst. eurų prizas „Samsung“ technologijoms įsigyti.
„Labai džiaugiamės ir jaučiamės įvertinti. Sieksime mokykloje įrengti modernią gamtos mokslų laboratoriją, kurioje mokymu ir mokymuisi bus naudojamos modernios technologijos, tokios kaip 3D spausdintuvas. Tikimės, kad tai bus svarus žingsnis artėjant prie svajonių ateities mokyklos”, – sako Šiaulių Gytarių progimnazijos direktorius Rimtautas Pečeliūnas.
Pranešimą paskelbė: Goda Diečkutė, UAB Headline agency