Ar ateityje maistą į namus pristatinės robotai?
|Maisto pristatymo industrija sparčiai plečiasi visame pasaulyje, o restoranų patiekalai vis dažniau keliauja į vartotojų namus. Liis Ristal, Suomijos startuolio „Wolt“ vadovė Baltijos šalims sako, kad maisto į namus pristatymo rinka pritraukia beveik pusę maisto technologijoms skirtų investicijų visoje Europoje. Ši sritis vos per dvejus metus iš esmės pakeitė visą maisto rinką ir Baltijos šalyse.
Lapkričio 15 d. į Vilniuje vykstančią tarptautinę mobiliosios ekonomikos konferenciją „Baltic Mobile Congress“ atvykstanti L. Ristal sako, kad planuojant ir plėtojant verslą būtina įdarbinti technologijas ir žengti koja kojon su šiandienos aktualijomis. Suomijos startuolio vadovė Baltijos šalims taip pat prognozuoja, kad maisto pristatymo sektoriaus laukia dar viena technologinė revoliucija.
„Išmaniosios technologijos padėjo susikurti 35 daugiau nei 1 mlrd. dolerių vertės maisto pristatymo startuoliamsvisame pasaulyje. Jų bendra vertė siekia 169 milijardus eurų. Nors maisto užsakymo paslauga naudojantis mobiliosiomis programėlėmis Baltijos šalyse pradėjo veikti tik prieš du metus, tačiau technologijų pramonė jau spėjo pertvarkyti visą maisto pristatymo rinką Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje“, – teigia L. Ristal.
Svarbiausias sėkmės komponentas – efektyvumas
Ristal įvardina esminį maisto į namus pristatymo sėkmės komponentą. Svarbiausias kriterijus – efektyvumas.
„Šiame sektoriuje svarbiausia – efektyvumas. Tose Europos rinkose, kuriose yra didžiausia infliacija, o atlyginimų kilimas yra būtinybė, technologijų diegimas yra sėkmės raktas, užtikrinantis efektyvumą. Mobiliosios technologijos su šiuolaikinėmis operacinėmis sistemomis jau tapo pagrindine varomąja jėga maisto industrijoje. Vienu išmaniuoju galima užsakyti maistą į namus, už jį susimokėti, realiu laiku stebėti savo patiekalo judėjimo kelią ir net palikti arbatpinigių“, – sako L. Ristal.
Nors maisto pristatymas naudojantis mobiliaisiais telefonais į Baltijos šalis žengė vos prieš porą metų, tačiau tai iš esmės pakeitė visą maisto industriją. L. Ristal sako, kad Suomijos startuolis jau sujungė tūkstančius vartotojų ir šimtus restoranų į vieną tinklą, todėl maisto užsakymo ir pristatymo procesas tapo daug greitesnis bei patogesnis.
„Išmaniosios maisto į namus pristatymo sprendimų sistemos padeda restoranams maksimaliai išnaudoti savo virtuvės galimybes ir be papildomų investicijų padidinti grynąjį pelną. Pavyzdžiui, taip maitinimo įstaigos pritraukia daugiau klientų, tačiau papildomai neišleidžia nei darbuotojų atlyginimams, nei kitiems ne su maisto gaminimu susijusiems procesams,“ – pabrėžia „Samsung“ inicijuotoje konferencijoje dalyvausianti L. Ristal.
Laukia didelės permainos
Ristal taip pat prognozuoja, kad vieną dieną virtuvė namuose liks tik kaip prabangos reikalas, o maisto gaminimas taps labiau hobiu nei būtinu kasdieniu užsiėmimu.
„Prieš 100 metų kone kiekvienas namuose turėjo siuvimo mašinas ir didžioji dalis dėvėjo pačių siūtus rūbus, tačiau dabar siuvimas yra tiesiog hobis. Tas pats ateityje gali nutikti ir su maisto gaminimu namuose,“ – sako „Wolt“ vadovė Baltijos šalims.
Visai neseniai maisto pristatymo sektorius išgyveno technologinę revoliuciją, kai šioje rinkoje buvo pradėti taikyti išmanieji įrenginiai ir informacinės sistemos. Dėka mobiliųjų technologijų maisto užsakymo procesas dabar užtrunka mažiau nei minutę, o pristatymas dažnai nesiekia pusvalandžio. Tačiau pasak L. Ristal, maisto pristatymo sektoriaus ateityje laukia dar didesni pokyčiai.
Ar ateityje maistą į namus pristatinės robotai? „Jei tik Europos Sąjunga nesiims didelių apribojimų šioje srityje, gali būti, kad kitas žingsnis – maistą į namus pristatinės savaeigės maisto pristatymo mašinos ir robotai,“ – sako L. Ristal.
Pranešimą paskelbė: Rūta Pauliukonytė, UAB „Publicum”