„Juodasis penktadienis“ kasmet – vis anksčiau: prekybininkams pataria ruoštis jau dabar
|Rugsėjo išpardavimams nutilus, didžiausias metų iššūkis – „Juodasis penktadienis“ – jau beldžiasi į duris. Rinkodaros ekspertai perspėja: delsiantys jam pasiruošti, rizikuoja prarasti ne tik pajamas, bet ir lojalius klientus, rašoma „Omnisend“ pranešime žiniasklaidai.
„Jei norima suspėti laiku ir maksimaliai pasiruošti „Juodajam penktadieniui“ bei „Kibernetiniam pirmadieniui“, tai reikia pradėti daryti jau dabar. Vis dėlto, pernelyg jaudintis nevertėtų: nors pasirengimo traukinys – jau įsibėgėjęs, į jį dar galima įlipti kitoje stotelėje. Tačiau darbų laukia daug, tad teks pasiraitoti rankoves“, – teigia „Omnisend“ rinkodaros projektų vadovė Karolina Petraškienė.
Ji taip pat paaiškina, jog minimi išpardavimai – vieni pagrindinių pasaulyje, tad ir jiems ruoštis tenka atitinkamai: „Omnisend“ duomenimis, vien Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) per vadinamąjį „Cyber Five“ išpardavimų periodą, trunkantį nuo Padėkos dienos iki „Kibernetinio pirmadienio“, prekybininkai uždirba apie 17 proc. visų metinių pajamų.
„Lietuvoje prekybos apimtys – kiek mažesnės, bet irgi apčiuopiamos: vien tik mūsų platforma besinaudojantys el. prekybininkai per „Juodąjį penktadienį“ pernai uždirbo apie 2,3 mln. eurų. „Swedbank“ klientų duomenys rodo, jog pernai pirkėjų išlaidos apsiperkant el. parduotuvėse per šią išpardavimų savaitę – nuo lapkričio 25 d. iki gruodžio 1 d. – siekė beveik 71 mln. eurų“, – sako K. Petraškienė.
Išpardavimai prasideda vis anksčiau
Pasak K. Petraškienės, spaudimą prekybininkams dar anksčiau pradėti ruoštis vieniems iš pagrindinių išpardavimų didina kasmet vis ilgėjanti „Juodojo penktadienio“ ir „Kibernetinio pirmadienio“ trukmė. Šie virsta ne vienadieniais išpardavimais, o ištisu sezonu. Anot jos, tai lemia kelios priežastys.
„Žmonės pradeda vis anksčiau domėtis išpardavimais, kad galėtų lengviau paskirstyti savo išlaidas planuojamiems pirkiniams. Be to, dėl itin didelių siuntų tarnybų apkrovų dalis pirkėjų susiduria su vėluojančiais pristatymais. Tad norėdami įsigyti norimas prekes ir gauti jas laiku, dalis gyventojų specialių pasiūlymų laukia dar iki didžiųjų išpardavimų pradžios“, – komentuoja ekspertė.
Pataria, kaip pasiruošti išpardavimams
Didelės pajamų iš „Juodojo penktadienio“ galimybės vilioja prekybininkus investuoti į kruopštesnį pasirengimą. Tačiau rinkodaros ekspertė pabrėžia: sėkmingą pasiruošimą lemia dėmesys detalėms ir tvirti pirmieji žingsniai.
„JAV pastebima tendencija, kad kasmet vartotojų pritraukimo sąnaudos auga, todėl reikėtų susitelkti į klientų bazės auginimą per savus kanalus, pavyzdžiui, nuosavą elektroninę parduotuvę, taip pat elektroninio pašto adresų rinkimą. Norint surinkti solidžią vartotojų bazę, siūlykite nuolaidas, dovanas, gidus. Tai kainuos, bet tikrai ne tiek, kiek vis brangstantys socialiniai tinklai“, – sako K. Petraškienė.
Anot jos, kitas svarbus žingsnis – pasiruošti komunikacijos automatizavimą. „Kiekviena parduotuvė turėtų būti įdiegusi automatinius naujų prenumeratorių pasveikinimo, palikto krepšelio, peržiūrėtų prekių ir „Back in stock“ laiškus. Statistika rodo, kad jie apsimoka labiausiai: mūsų duomenimis, pernai „Juodojo penktadienio“ metu vos 3 proc. išsiųstų automatizuotų laiškų sugeneravo net 30 proc. pajamų prekybininkams. Jokia kita kampanija, kitas sprendimas nepadės pasiekti panašių rezultatų.“
Artėjant didžiųjų rudens išpardavimų metui, K. Petraškienė taip pat pataria įsivertinti, ar turima elektroninė parduotuvė yra tinkamai paruošta didesniam klientų srautui. Pasak jos, šis veiksmas atrodo pakankamai paprastas, tačiau jis gali tapti lemiančiu visą prekybos sėkmę.
„Išpardavimų metu klientų srautas gali išaugti nuo kelių procentų iki kelių kartų, ir jei serveris tam neparuoštas, elektroninė parduotuvė gali „nulūžti“. Jei parduotuvė neveiks, klientai netruks nueiti pas konkurentus ir pas juos įsigyti norimas prekes. Be viso to, patartina patikrinti, ar internetiniame puslapyje aiškiai pateikiama informacija apie pasibaigusias prekes, kada pirkėjai gali tikėtis papildymo ir pan. Laiko pasiruošti – dar yra, tačiau snausti nevertėtų“, – tvirtina specialistė.
Verta pagalvoti ir apie sklandų siuntų pristatymą
Nors ruošiantis „Juodojo penktadienio“ išpardavimams svarbiausiais pasiruošimo darbais atrodo skaitmeninių įrankių parengimas, konkurencinį pranašumą gali sustiprinti tam tikri fiziniai atributai, pavyzdžiui, sklandus ir greitas siuntų pristatymas.
Kaip paaiškina K. Petraškienė, dalis klientų turi didelių lūkesčių, susijusių su prekių pristatymu. Todėl prekybininkams vertėtų pasitelkti patikimus partnerius.
„Viena iš siuntų bendrovių Lietuvoje net 98 proc. visų siuntų pristato jau kitą darbo dieną, tad turime tikrai aiškiai suformuotus lūkesčius, kad pirkėjas užsakytą prekę gaus labai greitai – tam ypač pasitarnauja paštomatai. Tačiau tai gali tapti ir tam tikru konkurenciniu pranašumu, jeigu sunku konkuruoti su kitais prekybininkais kainų, asortimento atžvilgiu. Todėl vertėtų jau dabar susirasti patikimus siuntų pristatymo partnerius, kurie galėtų ne tik palankią kainodarą pasiūlyti, bet ir užtikrinti galimybes greitai bei patogiai pristatyti prekes klientams“, – tvirtina „Omnisend“ rinkodaros projektų vadovė K. Petraškienė.
„Omnisend“ – Lietuvoje įkurtas technologijų startuolis, sėkmingai veikiantis be išorinių investicijų. Įmonė jau trečius metus iš eilės yra įtraukta į sparčiausiai augančių Europos įmonių reitingą, sudaromą „Financial Times“. Bendrovės augimą skatina ne tik finansiniai rezultatai, bet ir stipri, brandi kultūra, kurioje darbuotojų gerovė tampa realia praktika, o ne pažadu.
Šiuo metu „Omnisend“ komandą sudaro daugiau nei 250 žmonių, dirbančių Vilniuje, Kaune ir Čarlstone (JAV). Bendrovė sėkmingai vysto tarptautinę el. pašto ir SMS rinkodaros platformą, kuria naudojasi daugiau nei 150 tūkst. el. komercijos verslų visame pasaulyje.
Pranešimą paskelbė: Tomas Šiuškus, UAB „Bosanova”